Test av banner
Elkonsumenternas rätt regleras främst i ellagen, samt i de allmänna avtalsvillkoren.
Vi tillämpar allmänna avtalsvillkor, för anslutning av elektriska anläggningar till elnät och överföring av el till eller från sådana anläggningar, som utarbetats av bransch-organisationen Svensk Energi efter överenskommelse med Konsumentverket.
Reviderade allmänna avtalsvillkor
Svensk Energi och Konsumentverket har kommit överens om reviderade allmänna avtalsvillkor avseende konsumenter – NÄT 2012 K-rev. Btea tillämpar villkoren från och med den 1 januari 2016.
Det rör sig om en minimirevidering. Med det avses att Konsumentverket och Svensk Energi kommit överens om att göra förändringar i avtalsvillkoren med anledning av lagändringar och ändringar i föreskrifter. De delar av villkoren som inte berörs av sådana ändringar har inte varit uppe till förhandling mellan parterna.
Svensk Energi har som brukligt är samtidigt reviderat de allmänna avtalsvillkoren som avser näringsverksamhet – NÄT 2012 N-rev samt NÄT 2012 H-rev.
Om du upplever att vi inte motsvarar dina förväntningar enligt vårt nätavtal med dig ser vi gärna att du tar kontakt med vår kundtjänst. Om problemet skulle kvarstå kan du använda punkterna nedan för att skriftligt lämna ett mera formellt klagomål angående vår elnätsverksamhet.
Du kommer att få en bekräftelse på att vi tagit emot ditt klagomål samt en tidplan över behandlingen av ditt ärende.
Klagomål bör innehålla följande uppgifter:
Om du upplever ett missnöje med vår handläggning kan du, för en opartisk bedömning, föra ditt ärende vidare till en extern part.
Gå direkt till